Kurs i Avancerad Retusch

2 juni 2014

En bild som jag fotade tidigare i våras, mer kommer snart!

En riktigt rolig grej som jag var gjorde i helgen var att jag var på en workshop inom skönhetsretusch tillsammans med FFG.  Jag har länge velat gå någon riktigt bra kurs inom retusch/bildbehandling men har inte hittat någon. Vad gör man då, jo man ser till att anordna en själv!
Vår "lärare" som höll i kursen var Conny Wallström, en skitduktig fotograf och retuschör med inriktning på mode och skönhetsretusch. Riktigt lärorikt var det, och intressant att se hur en professionell gör med sina bilder.
Mycket att det vi fick lära oss var inom Dodge & Burn, något som conny är väldigt duktig på och något som jag verkligen ville lära mig mer om, det är inte klokt hur fort 6h kan gå när man sitter och lyssnar och retuschar tillsammans!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Kommentera gärna, så blir jag glad! :)