Urban Gothenburg

4 mars 2014

Här är en bild från förra helgen photowalk i Göteborg som jag har lagt upp en gång tidigare men som jag inte riktigt var nöjd med, så den fick sig en till omgång i photoshop. Jag har mörkat ner himlen och lagt på rikt med kontrast i hela bilden. Jag har försökt att verkligen få fram den där ruffa, urbana känslan i bilden med härlig svärta och smuts. Själv så blev jag väldigt nöjd med den.

Det hände nog något när jag satt och redigerade bilderna från Photowalken, plötsligt har jag gått från matt-svarta bilder till väldigt kontrastrika svartvita bilder. Det har även blivit en hel del svartvitt här på bloggen under det senaste, imorgon så ska jag dock fota porträtt i studio så det kommer lite annat än gatufoto snart också! Det blir också min första gång att fota i studio så det här kommer bli mycket spännande!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Kommentera gärna, så blir jag glad! :)